پرلیت و آیین نامه استاندارد

استفاده از پرلیت در ساختمان برای مصارف عایق کاری حرارتی به شرط برآورده شدن الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۶۲-۱ تحت عنوان مصالح ساختمانی‌، فراورده‌های عایق کاری حرارتی اجرا شده درجا از پرلیت منبسط – فراورده‌های فله‌ای و چسبیده قبل از نصب – ویژگی‌ها مورد تأیید است. این استاندارد الزامات چهار نوع فراورده پرلیت منبسط (شامل سنگدانه پرلیت، پرلیت روکش‌‌دار، پرلیت آبگریز و پرلیت آماده) را برای عایق اجرای شده، درجا، بام‌، سقف‌، دیوار و کف تعیین می‌کند.

استفاده از تخته پرلیت کارخانه‌ای در ساختمان برای مصارف عایق کاری حرارتی به شرط برآورده شده الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۸۳۲۰ تحت عنوان مصالح ساختمانی‌، فراورده‌های عایق کاری حرارتی ساخته شده در کارخانه از پرلیت منبسط – ویژگی‌ها مورد تأیید است.

این استاندارد فراورده‌های ساخته شده در کارخانه از پرلیت منبسط‌، با رویه‌ها یا پوشش‌ها ‌یا بدون آنها که برای عایق کاری حرارتی ساختمان‌ها استفاده می‌شود را مشخص می‌کند. این فراورده‌ها به شکل تخته یا عایق‌های چند لایه تولید می‌شوند. این استاندارد همچنین تخته‌های عایق حرارتی مرکب را نیز شامل می‌شود.

استفاده از پرلیت در ساختمان برای مصارف سبک سازی و به صورت سنگدانه به شرط برآورده شدن الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۷۶۵۷ تحت عنوان سنگدانه – سنگدانه‌های سبک مورد مصرف در بلوک‌های بتنی – ویژگی‌ها مورد تأیید است. این استاندارد ویژگی‌های سنگدانه‌های سبک که در بلوک‌های بتنی و به منظور کاهش چگالی بتن است، را تعیین می‌کند.

در تمامی مصارف این محصول لازم است مقررات ملی ساختمان ایران رعایت شود.

شرکت زمین کاو تأمین کننده پرلیت مورد نیاز جهت مصارف ساختمانی طبق استاندارد مقررات ملی ساختمان می‌باشد.